Kokosyoghurt

15/10/2018

Jeg begynte i august på et nytt forsøk på å spise melefritt. Når jeg prøvde sist i februar så var ikke formen min helt topp, og det var utrolig vanskelig å tenke nytt. Men denne gangen er jeg rustet og klar føler jeg for å prøve på nytt. I den anledning byttet jeg ut min vanlige melkekefir med fermentert kokosyoghurt. Jeg kan fint innrømme at jeg er ikke alltid like glad i mat som smaker for mye kokos, og når jeg har kjøpt ferdig kokos yoghurt så har det ikke vært så stor suksess. Men jeg må innrømme at jeg nå er kokosyoghurt frelst! Og jeg er ikke flau for å si det en gang. Super godt og lett å lage. Det tar dog 2-4 dager på benken, men med litt planlegging så er ikke det noe problem.

 

Du trenger:
2 bokser kokosmelk – jeg bruker bare den tykke delen
2 ts probotika eller innholdet i 2 kaplser med melkesyretabeletter
1 ts vaniljepulver

 

Slik gjør du:
Rør sammen, ta i et rent glass. Ta over et kjøkkenhåndkle og fest med et strikk. La den stå på kjøkkenbenken eller baderomsgulvet om kjøkkenet ditt er kaldt i 2-4 dager. Det kommer an på hvor tykk du vil ha den, og hvor syrlig smak du liker. Vaniljepulveret tar vekk litt av den syrlige smaken, så føl deg litt frem.

 

 

Previous Post Next Post

Kanskje du også liker

Leave a Reply