Søt chiapudding

08/10/2018

Jeg vet ikke om du har sett det, men i det siste har jeg jobbet for å få oversiktlige høydepunkt på Instagram. Det vil at dere nå kan bla i høydepunkt med navn som mat, drikke, pilates og mye mer. Her finner du bilder av hver enkelt rett og hvilke fordeler den har og om den er allergivennlig på noen måte. På den måten kan dere få en mer oversikt over hvilke oppskrifter og tema som faktisk er på bloggen. Der står det alltid hva oppskriften heter så er det lett for dere å finne den frem i søkefeltet på bloggen, eller med å google navnet på retten og levlett.blogg. Jeg håper dere finner dette nyttig og praktisk.

Men i anledning at jeg gikk igjennom mine oppskrifter så fant jeg ut at jeg ikke har delt oppskrift på søt chiapudding. Noe som er helt uforståelig, for denne er midt sagt fantastisk, om du liker søtt da. Den er glutenfri, melkefri, lavkarbo og perfekt til enten frokost, lunsj eller kvelds. Jeg lager min og kvelden og lar den godgjøre seg i kjøleskapet så har jeg frokost når jeg står opp. Men du kan fint lage den rundt frokost til og så er den klar til lunsj også.

 

Du trenger:
0,5 dl chiafrø
2,5 dl mandelmelk
1 ts økologisk honning
1 ts vanilje ekstrakt

Topping som bær, frukt eller granola

Slik gjør du:
Bland mandel melk, honning og vanilje ekstrakt i en bolle til alt er blandet sammen. Honningen kan bruke litt tid. Ta så chia frøene oppi og bland godt. La stå på benken i ca. 30 minutter før du heller blandingen over i et lite glass. Om du skal ha med deg blandingen på jobb så kan du ta en glass med lokk på, men det er ikke en nødvendighet, den blir ikke tørr. La stå over natt, eller ca. 5 timer om du skal nyte den på dagtid.

 

Previous Post Next Post

Kanskje du også liker

Leave a Reply