Pilates i mitt hjerte

04/10/2018

Jeg nevner ofte at jeg gjør pilates for helsens skyld, men jeg tror ikke jeg er flink til å nevne hvor utrolig kjekt det er. Jeg trente ofte og mye før jeg ble syk. Jeg elsket å gå på treningsenteret og løfte vekter og bruke maskinene. Jeg likte å se at jeg kunne forme kroppen med en god del innsats og rett mat. Jeg drømte om bikini fitness og om en stram trent kropp. Jeg fulgte alle kjente trenings damer på sosiale medier, og elsket og lese meg opp på tema om trening og ernæring. Så sa det pang, og jeg var syk. Muligheten for å trene ble revnet vekk fra meg og jeg følte jeg satt igjen med et tomt skall av en kropp som ikke kunne brukes til noe. Jeg savnet og å gå trening, jeg savner deg vel egentlig enda for å være ærlig. Jeg så meg rundt etter alternativer til å bevege og stramm opp kroppen på. Jeg er flink å gå turer når formen tillater det, og det er utrolig godt for hodet. Likevel så savnet jeg noe som var godt for kroppen.

En venninne av mamma er pilates instruktør og anbefalte at jeg burde prøve det. Så jeg meldte meg på et kurs og dro en gang i uken, og det var utrolig godt for kroppen. Men selve reiseturen til og fra trening var desverre altfor mye. Så da var det tilbake til å finne ut en ny måte. Jeg søke meg i hel på internett og endte opp med en pilates app, men jeg var ikke helt fornyøyd. Så fant jeg Blogilates.com. Vist du klikker her så kommer du til siden. Og der begynte min pilates reise. Det er en utrolig søt dame som heter Cassey som har videoer som er lette å forstå som du kan gjøre hjemme. Du trenger ikke vært proff da hun har en nybegynner kalender du kan følge så mange ganger du vil. Hver økt er alt fra 10-29 minutter og da er du ferdig trent den dagen. Hun har også videoer til når du er klar for å avansere. Hun snakker engelsk, men om du forstår det så anbefaler jeg absolutt denne siden. Hun har også en app du kan laste ned og lagre dine favoritt treningsvideoer.

Jeg har klart og blir sterkere, mykere og litt strammere med pilates. Men viktigst av alt, det er godt for helsen min. Det er en trening jeg greier å gjennomføre med ME, og en trening som er godt for Fibromyalgien. I tillegg så får jeg blodsirkulasjon i en kropp som er alt for mye i ro. Jeg er så glad for at jeg fant noe til slutt som virker for meg. Noen bikini fitness utøver blir jeg nok ikke. Men jeg klarer å ta litt vare på meg selv og på kroppen min, og det gir mestringsfølelse.

 

Previous Post Next Post

Kanskje du også liker

Leave a Reply